FAQ FAQ  Doorzoek dit forum   Kalender   Registreren Registreren  Inloggen Inloggen
Niet Gek Homepage

bang en gepest

Beantwoord Beantwoord
Schrijver
ikie Bekijk dropdown
Nieuw lid
Nieuw lid

Lid geworden: 02 Feb 2013
Online status: Offline
Berichtopties Berichtopties   Quote ikie Quote  BeantwoordBeantwoord Directe link naar dit bericht Onderwerp: bang en gepest
    Geplaatst op: 02 Feb 2013 om 3:44pm

Beste Allemaal ,

Ik wil mijn verhaal niet vertellen tegen iemand dat durf ik niet dus doe ik het maar zo.

Ik ben vroeger heel erg gepest met mijn naam,maar vooral omdat ik altijd de zwakste was uit de groep. Ik mocht nooit mee doen in de pauze's want ik was te sloom voor elk spel . Ik was echt niet dik,maar toch scholden ze me daarvoor uit . Ze lieten me express struikelen en schopte me soms.Als de leraar dan kwam werd hij boos op mij en zei dat ik maar voor mezelf moest opkomen.En als er dan weer z'on dag/week was tegen pesten zeiden ze dat je naar de meester moest gaan en dat die het voor jou ging oplossen.[Is nooit gebeurd]. Bij gym zat ik het liefst geblesseerd aan de kant zeker bij trefbal want of ik nou in het veld stond of al aan de kant ik werd altijd geraakt en ik deed nooit iets goed. Ik droomde van ze en dan zeiden ze steeds [Jij doet nooit iets goed,je bent nutteloos,of was je maar nooit geboren en dan werd de droom beter het deel dat ik een einde maakte aan mijn leven. En ik alles achter me liet mijn vader mijn moeder mijn zus en mijn broer die op 12 jarige leeftijd stierf toen hij werd aangereden door een dronken automobilist dat kon ik hem eindelijk leren kennen.[Ik was nog niet geboren toen dat was gebeurd] Ik heb het nooit geprobeerd alleen over gedroomd,toen de middelbare school begon alles goed op vwo mijn klasgenoten waren voor het eerst in mijn leven allemaal aardig .Ik zat dan ook met geen van mijn oud klasgenoten in de klas. mijn mentor en mijn gymlerraar kon ik het meest vertrouwen maar vertelde niet dit verhaal ik hou het liever voor me dan ooit aan iemand te vertellen .In de 3e klas was er een jongen die iedereen diep van binnen kwetste dat deed hij ook bij mij . Hij zei gewoon doodleuk in mijn gezicht dingen over mijn broer die je tegen je allerergste vijand nog niet zou zeggen. En dan was er ook nog een meisje die echt bij alles zei : ohhhhh!! straks ga ik nog dood of ohhh ik ga dood . Dat moest mij steeds meer herrineren aan mijn allerliefst broer.In de vierde zaten die jongen en dat meisje niet meer bij mij in de klas. In het vierde jaar [vorig jaar][toen was ik 15] Bleek ik een tumor in mijn hoofd te zitten ze wisten niet of het goedaardig of kwaadaardig was en nam weer een paar leraren en vriendinnen in vertrouwen.En opeens hoorde ik hoevaak mensen met kanker schelden.Ik voelde me raar op een onuitlegbare manier.Hij bleek goedaardig te zijn maar toch was ik nog steeds een beetje bang. Na een maand of 3 was het een slachtofferhulp week voor verkeersslachtoffers.Van mijn vader hoefde ik er niet heen en hij schreef een brief naar school . Mijn mentor en ik hebben er kort over gepraat want ikzelf wil er niet tegen iedereen over praten meer dan de helft van mijn vriendinnen weten niet dat ik ooit een broer heb gehad . Toen we voor 1 uur naar een verhaal van een moeder  moesten hoefde ik niet mee. Ookal mocht je weg als het niet meer ging.Want als je daar weg ging moest je er met een wiltvreemde over praten dat gaf me een heel onprettig gevoel.ik was dus niet gegaan ,het uur daarna hadden we onze mentor voor Economie maar er werd meer nagepraat over de verhalen en toen begon ik te huilen de mentor kwam naar me toe en zei dat ik maar even buiten moest wachten en niemand wist waarom.Toen de les was afgelopen zei hij dat hij tegen de klas wou vertellen waarom ik huilde maar dat wilde ik absoluut niet want ik zat toen weer met 2 van mijn vroegere pestkoppen in de klas. En hij vroeg of ik toch niet beter eens bij een psygiather moest langgaan en hij zei of hij geen contact moest opnemen met mijn ouders .Ik nam hem in vertrouwen maar op dat moment voelde ik me verraden en vanaf dat moment heb ik niemand anders nog vertelt dat ik mijn broer ben verloren.[Anders begint het weer van voor afaan]
groetjes ik
ps[ikie is niet mijn echte naam]
Terug naar boven
ikie Bekijk dropdown
Nieuw lid
Nieuw lid

Berichtopties Berichtopties   Quote ikie Quote  BeantwoordBeantwoord Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 02 Feb 2013 om 3:49pm
Wat raden jullie aan te doen?
Ben ik gek?
Terug naar boven
EDIT Bekijk dropdown
Nieuw lid
Nieuw lid

Lid geworden: 08 Oct 2010
Berichtopties Berichtopties   Quote EDIT Quote  BeantwoordBeantwoord Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 Feb 2013 om 11:29am
Dag ikie,

Welkom op nietgek.nl, bedankt voor je openhartige forumbericht!
We vinden het heel dapper dat je jouw verhaal hier hebt verteld, knap hoe je het zo goed onder woorden hebt gebracht. Daar zullen veel andere jongeren die gepest worden/werden veel aan hebben!

Gepest worden betekent zeker niet dat je gek bent Ikie! Het kan iedereen overkomen en grote psychische en lichamelijke gevolgen hebben, zoals we in jouw verhaal ook lezen. Vaak denken mensen dat het alleen bij kinderen gebeurt maar ook volwassenen kunnen pesten en gepest worden. Het is dus een probleem dat veel mensen raakt en niet iets voor je te schamen of te verbergen.

Je schrijft dat je, hoe moeilijk dat ook was, al een paar keer mensen in vertrouwen hebt durven nemen. Dat was moedig! In een interessante folder over pesten las ik dat slachtoffers van pesten zelden uit zichzelf praten over het pesten, bijvoorbeeld omdat ze het gevoel hebben dat het hun eigen schuld is of omdat ze zich schamen. Dat heb jij dus al wel gedaan!

Voor het verwerken van pestervaringen kun je, zoals je mentor al zei, professionele hulp krijgen. Bijvoorbeeld van de GGZ, het maatschappelijk werk of van een schoolarts. Je kunt ook naar je huisarts, die heeft ook beroepsgeheim en kan je goed op weg helpen. Ook op internet staat wel goede informatie over hulp, zoals op www.pestweb.nl.

We gunnen je moed om hulp te zoeken Ikie, dat verdien je!

Veel succes,

Sanne van EDIT

Terug naar boven
ikie Bekijk dropdown
Nieuw lid
Nieuw lid

Berichtopties Berichtopties   Quote ikie Quote  BeantwoordBeantwoord Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 Feb 2013 om 10:05pm
Beste Sanne

Mijn vertrouwen bij de mensen om me heen zijn weg .die mentor had alles over mijn broer en het gepest aan mijn oud klasgenoten of te wel mijn vroegere pesters verteld. Hij dacht dat ze het wel zouden begrijpen en dat ik me veiliger zou voelen , Ik Voelde Me Veraden En Doodsbang. Hij had ook mijn ouders ingelicht en juist hun had ik niks verteld omdat ze het zelf altijd zoveel moeite hebben gehad met het verlies van mijn broer. Ik had ook nooit verteld dat ik gepest werd . Dus dat was een extra schok voor ze. Ook had die mentor alles aan mijn klasgenoten verteld waarvan 1 het eigenlijk wist en dan kwamen 10 tallen vragen tegelijk .bijvoorbeeld Je hebt hem toch nooit gekent dus volgens mij stel je je aan of vertel het hele verhaal is . Dat werd me teveel dat is de eerste keer geweest dat ik serieus heb overwogen om zelfmoord te plegen.

In het vorige verhaal lijkt het wel of ik die mensen makkelijk in vertrouwen neem maar dat is niet zo dat kwam alleen maar omdat ik bijna gek werd omdat ik mijn hele leven al alleen maar dingen opkrop en er zelden over praat.En als ik dan op het punt sta om iets heel vertrouwelijks te vertellen wat me echt veel moeite kost.En die mentor zegt het tegen mijn zin om tegen iedereen ,denkt ik dan word ik maar gek ,als ik het tenminste maar nooit meer tegen iemand het hoef te zeggen of in vertrouwen hoef te nemen.

Mijn vertrouwen is beschaamt
(Als dit niet anoniem zou zijn zou ik het nooit hebben vertelt)

Groetjes ikie
Terug naar boven
ikie Bekijk dropdown
Nieuw lid
Nieuw lid

Berichtopties Berichtopties   Quote ikie Quote  BeantwoordBeantwoord Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 04 Feb 2013 om 10:13pm
P.s. Ik wil geen hulp dan moet ik aan een wildvreemde die mij kent maar ik haar/hem niet mijn verhaal vertellen.Dan voel ik me pas echt gestoord.Mijn ouders vonden dat ik zelf mocht kiezen en ik koos voor nee!!!!
Ik Ben Toch Niet Gek?

Groetjes ikie
Terug naar boven
EDIT Bekijk dropdown
Nieuw lid
Nieuw lid

Lid geworden: 08 Oct 2010
Berichtopties Berichtopties   Quote EDIT Quote  BeantwoordBeantwoord Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 Feb 2013 om 10:38am

Beste Ikie

Wat  oneerlijk wat anderen jou ongevraagd hebben aangedaan.  Je schrijft dat je ouders destijds hebben gesproken met je over het zoeken naar hulp, maar dat je dat toen niet een passend advies vond.  Je kiest voor een zware weg om zoiets moeilijks alleen te dragen.

Dat lijkt ons (EDIT team) niet een gemakkelijke keuze. Wij vinden zeker niet dat je gek bent.

Wel is het moeilijk om iemand advies te geven die aangeeft liever geen hulp te willen.

Wat zou jij iemand adviseren in jouw situatie?

Groet,   

Corine van EDIT

Aangepast door EDIT - 05 Feb 2013 om 10:38am
Terug naar boven
Jara Bekijk dropdown
Nieuw lid
Nieuw lid

Lid geworden: 05 Feb 2013
Berichtopties Berichtopties   Quote Jara Quote  BeantwoordBeantwoord Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 Feb 2013 om 5:06pm
Hoi Ikie, kijk vanavond naar Ned. 3, v/a 20.25 u: 'dag tegen pesten' en 'bully'
life's not easy
Terug naar boven
ikie Bekijk dropdown
Nieuw lid
Nieuw lid

Berichtopties Berichtopties   Quote ikie Quote  BeantwoordBeantwoord Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 05 Feb 2013 om 9:23pm
Beste allemaal

Ik zou wel hulp willen maar dan net zoals dit ,niemand weet wie je bent en je hoeft het niet echt tegen iemand te vertellen.

Heeft er iemand tips?

Groetjes ikie

Aangepast door ikie - 05 Feb 2013 om 9:24pm
Terug naar boven
Jara Bekijk dropdown
Nieuw lid
Nieuw lid

Berichtopties Berichtopties   Quote Jara Quote  BeantwoordBeantwoord Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 06 Feb 2013 om 12:47pm
Hoi Ikie,
misschien heb je wat aan 113online.nl
Een leuk jeugdboek over pesten is misschien:
http://www.lulu.com/shop/jara-kufen/het-magische-dagboek/ebook/product-17502986.html

sterkte en weet dat pestkoppen de zwaksten zijn!
life's not easy
Terug naar boven
Jara Bekijk dropdown
Nieuw lid
Nieuw lid

Berichtopties Berichtopties   Quote Jara Quote  BeantwoordBeantwoord Directe link naar dit bericht Geplaatst op: 09 Feb 2013 om 3:13pm
nog een online hulpverleningssite (voor jongeren) is: https://www.pratenonline.nl/jongeren
over pesten: http://skizzle.nl/
life's not easy
Terug naar boven
 Beantwoord Beantwoord

Ga naar forum Forumrechten Bekijk dropdown

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.63
Copyright ©2001-2009 Web Wiz