Rare gedachten, die niet waar zijn |
Beantwoord
|
| Schrijver | |
Rene
Nieuw lid
Lid geworden: 14 Mar 2011 Online status: Offline Berichten: 2 |
Berichtopties
Quote Beantwoord
Onderwerp: Rare gedachten, die niet waar zijnGeplaatst op: 14 Mar 2011 om 9:18am |
|
Hoi allemaal,
Mijn naam is René en ben 25 jaar oud. Ik loop al bijna 3 jaar met depressiviteit rond. Ik ben in behandeling geweest bij een psycholoog en ik heb medicatie geslikt. De behandeling bij de psycholoog heb ik goed afgerond, voor 1,5 jaar terug. De medicatie heb ik ongeveer voor 3/4 jaar terug afgebouwd. Maar de klachten komen terug. Mijn klachten zijn: - Hartkloppingen - Steken op mijn borst - Zweten/warmte aanvallen - Trillingen - Spierpijn - Hoofdpijn - Neerslachtigheid. Ik heb sinds een tijd rare gedachten over het volgende met de hierboven geschreven klachten: - Ik moet maar uit de kast komen, want ik ben homo; - Ik moet maar met een man gaan en niet meer met een vrouw; - En rare fantasieën eromheen. Ik ben zelf al meer dan 1 jaar samen met mijn huidige vriendin en deze relatie gaat goed. Ik heb helemaal niet de behoeften om te verlangen naar een man in mijn leven en heb ook geen aantrekkingskrachten naar hun toe. Ik weet totaal niet waar deze gedachten vandaan komen, want ze zijn ook niet waar. Hetzelfde voor 2,5 a 3 jaar terug, toen had ik een relatie met een meid van 19 en dat liep na 4 maanden op de klippen. Ik was toen alleen maar met mijzelf bezig en ik had de hele tijd gedachten van, ik hou niet van die meid en ik moet het uitmaken. En als ik bij hun op bezoek was, dan had ik de hele tijd de gedachten van wat moet ik hier. Heeft iemand tips voor mij, om mij uit deze moeilijke periode uit te krijgen? Ik word helemaal gek van mezelf en probeer niet aan het onderwerp te denken, maar het komt steeds terug. Ik heb een paar zelftests op internet gedaan en mijn symptomen komen overeen met een vorm van depressiviteit, maar het heeft ook symptomen van een griepaanval. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en dat ik verder met mijn leven kan gaan, zonder dat ik de hele tijd mij moet verdedigen, dat ik geen homo ben. Ik heb zelf niks tegen de mensen, maar ik ben het niet, dat weet ik van mijzelf. Groet, René (uit het diepe zuiden van Nederland) |
|
![]() |
|
EDIT
Nieuw lid
Lid geworden: 08 Oct 2010 Online status: Offline Berichten: 66 |
Berichtopties
Quote Beantwoord
Geplaatst op: 14 Mar 2011 om 3:54pm |
|
Dag René,
Bedankt voor je bericht op ons forum, welkom bij nietgek.nl.
Ik vind het heel knap hoe je je gedachten en gevoelens hebt verwoord hier René!
Je schrijft dat je al een tijd rondloopt met klachten en gedachten die je raar vindt.
Je schrijft ook dat je daar gek van wordt en niet kan ontdekken waar ze vandaan komen en hoe je ze kan stoppen.
We begrijpen dat je tips vraagt op ons forum die je kunnen helpen.
Ik heb je een e-mail gestuurd naar je eigen adres, met informatie waar jij persoonlijk wellicht iets aan hebt.
Hopelijk kunnen anderen hier reageren met tips die voor henzelf goed werken of met ervaringen die je steunen in deze moeilijke periode. Succes René!
Groetjes,
Sanne van EDIT
|
|
![]() |
|
stephanie
Nieuw lid
Lid geworden: 03 May 2011 Online status: Offline Berichten: 1 |
Berichtopties
Quote Beantwoord
Geplaatst op: 03 May 2011 om 7:53pm |
|
Hoi René,
Ik vind het eigenlijk wel fijn dat je dit heb geschreven omdat ik me er gedeeltelijk wel in herken. Zelf heb ik sinds afgelopen september gedachten over mijn vriend dat ik hem niet leuk vind en soms ook dat ik het uit moet maken. Terwijl als ik die gedachten niet heb ik juist weer voel hoeveel ik van hem hou en hoe verliefd ik op hem ben. Als ik weer de negatieve gedachtestroom krijg dan voel ik me ook heel erg verdrietig en ik ben soms hele dagen door bezig met het controleren van die gedachten. Heel de tijd tegen mezelf zeggen dat ik wel van hem hou, en te denken dat ik hem heel erg zou missen als ik hem niet zou hebben. (nu gaat dit niet altijd even goed af) We zijn wel in januari en februari op reis geweest, en ik heb gemerkt dat ik er toen geen last van heb gehad. Was veel actief bezig en merkte gewoon constant dat ik hem superleuk vind! Ik denk dat de beweging mij toen heel erg goed heeft gedaan, ook even de verandering van omgeving. Zelf troost ik me ook vaak met de gedachte dat als al mijn gedachten écht waar zouden zijn, ik niet zoveel moeite zou doen om eraf te komen. Net zoals jou zal ik heel blij zijn als ik er vanaf ben. Ik wil er nog wel even aan toevoegen dat mijn gedachten zijn ontstaan nadat mijn vader mij het huis uit had gegooid, waarvan ik toch denk dat het er mee te maken heeft. De angst om verlaten te worden? Misschien dat jij ook in het verleden iets heb meegemaakt waardoor je erg onzeker bent geworden en wat zich nu uit in gedachten die waarschijnlijk niet eens waar zijn! Ik weet wel dat je geen antwoord krijgt op je gedachten als je er maar over na blijft denken, en dat de tijd het wel zal leren. Maar dit helpt niet als je weer dat vervelende gevoel van binnen krijgt voordat je in je negatieve gedachtestroom komt. Enfin, ik kan nu wel blijven typen en redeneren, maar ik hoop iniedergeval dat het helpt om te weten dat je niet de enige ben die er last van heeft. Groetjes, Stephanie PS. Sanne, zou jij mij misschien ook informatie kunnen sturen?
|
|
![]() |
|
EDIT
Nieuw lid
Lid geworden: 08 Oct 2010 Online status: Offline Berichten: 66 |
Berichtopties
Quote Beantwoord
Geplaatst op: 07 May 2011 om 8:48am |
|
Dag Stephanie,
Bedankt voor je reactie op ons forum!
Fijn om te zien hoe je anderen een hart onder de riem steekt met jouw verhaal. Graag stuur ik je informatie toe waar jij behoefte aan hebt. Kun je kort uitleggen waar je naar op zoek bent?
Graag tot snel op nietgek.nl!
Sanne
|
|
![]() |
|
Mistery
Nieuw lid
Lid geworden: 10 Apr 2012 Lokatie: België Online status: Offline Berichten: 1 |
Berichtopties
Quote Beantwoord
Geplaatst op: 10 Apr 2012 om 9:24pm |
|
Waw René... deze post is nu al een jaar geleden gemaakt, maar ... ik heb net dezelfde gedachten !! :-(
Ik ben een meisje van 29 en heb deze gedachten toch al 9 jaar :-(, natuurlijk de gedachten dat ik lesbisch ben. Ik heb hier echt al héél veel over gepiekerd en kan deze gedachten echt niet loslaten. Ik durf er ook met niemand over praten. Zo'n 10 jaar geleden heb ik een heel moeilijke periode gehad toen ik juist op de Hogeschool zat. Mijn vriendje maakte het uit, ik had nog geen nieuwe vriendschappen op school opgebouwd en mijn vrienden van het jaar ervoor zag ik nog amper... ik denk dat mijn onzekerheid toen begonnen is. (ik heb altijd al veel gepiekerd en ben altijd al een onzeker type geweest...) Het eerste wat ik toen gekregen heb is een bloosfobie (waar ik nu ook nog altijd mee sukkel en dat zich met mijn ander probleem mengt). Ik werd ook niet direct opnieuw verliefd en kreeg toen al lachend opmerkingen: "je zal zeker lesbisch zijn e". Ik denk dat ik dat toen in m'n hoofd gestoken heb. Ik weet dat ik het mij wel al afgevraagd heb: "Misschien ben ik wel lesbisch?". Ik ben nog verliefd geweest in die 9 jaar (op jongens!) maar heb geen enkele relatie kunnen behouden, ook geen echt lange relaties gehad (1 van 1,5, de andere van enkele maanden)... Ik pieker hier elke dag over ... :-((( Ik heb ook al veel mensen de indruk gegeven dat ik lesbisch ben door te beginnen blozen als er over dat onderwerp gesproken wordt... ik ben ten einde raad eigenlijk, heb constant angst dat er over dat onderwerp zal gesproken worden of gewoon om te blozen als ik mensen ontmoet, pfff Ik heb ook geen problemen met personen met een andere geaardheid, ik heb ook vrienden die lesbisch of homo zijn ... In september vorig jaar heb ik 3 sessie bij een psychologe geweest, maar dat hielp echt niet voor mij. Ik kwam bij haar en moest dan over mijn afgelopen week vertellen en zij gaf me dan feedback ... Ik wil hier vanaf maar weet echt niet wat te doen ! Ik denk dat ik echt gek ga worden als ik hier nog lang mee rondloop (kan dat trouwens?) of ben ik misschien al gek? een radeloos meisje...
|
|
![]() |
|
Reintje
Nieuw lid
Lid geworden: 27 Nov 2012 Lokatie: overijssel Online status: Offline Berichten: 4 |
Berichtopties
Quote Beantwoord
Geplaatst op: 27 Nov 2012 om 9:20am |
|
Hoi,
Hier nog een Radeloos meisje... zou je contact met mij willen opnemen? ik herken heel veel van je verhaal... mvg, Reintje
|
|
|
RAM
|
|
![]() |
|
Marit
Nieuw lid
Lid geworden: 20 Mar 2013 Online status: Offline Berichten: 3 |
Berichtopties
Quote Beantwoord
Geplaatst op: 20 Mar 2013 om 6:09pm |
|
Hallo,
Ik herken mijzelf heel erg in het verhaal van stefanie. Ik vind het jammer dat deze berichten oud zijn en niet actueel maar ben toch benieuwd hoe mensen hier het er nu vanaf brengen. Ik heb nu 9 maanden een relatie met een jongen van wie ik heel veel hou. Ik belde net toevallig even met hem en als ik de gedachte niet in mijn hoofd heb voelt alles zo goed en normaal. Ik heb last van de gedachte dat ik misschien niet meer bij hem wil zijn of niet meer verliefd ben. Die gedachte zorgt er zelfs voor dat ik als ik bij hem ben dat echt zo ervaar en me rot voel. maar ik WEET gewoon dat die gedachte niet waar is. Ik wil niet vrijgezel zijn of een andere jongen hebben. Ik wil gewoon hem. Ik was volmaakt gelukkig en ineens begon ik aan alles te twijfelen. Ik had last van een gedachte uit mijn verleden waarvan ik niet zeker wist of die nou wel of niet waar was. Toen ben ik naar een psycholoog gegaan en die gedachte was snel uit de wereld. Maar nu heb ik me vastgeklampt aan deze onzekerhid en ik kom er maar niet van af. Het doet mij ook heel veel om stefanies verhaal te lezen. Ik dacht serieus dat ik de enige was met dit gezeur in mijn hoofd. Het verpest werkelijkwaar alles. Mijn ochtend, mijn dag, mijn geluk. Het put me uit en maakt me een ander mens. Ik hoop dat ik hier ooit van af kom. Ik baal er ook van dat ik niet er zeker van ben of de gedachte nou wel of niet waarheid is. Ik weet dat het niet zo is maar het helpt niet. Telkens als ik er weer een beetje van overtuigd ben dat het niet de waarheid is, duurt die overtuiging niet langer dan 2 dagen. Ik begin dan echt te twijfelen of ik misschien echt niet meer bij mijn vriend zou willen zijn, of dat ik mentaal hem gewoon niet kan bieden wat ik zou willen aangezien ik mij telkens zo rot voel. Het doet mij pijn om deze zin te typen en ik wil niets liever dan dat ik bij hem wil blijven en dat ik mij goed voel bij hem. Maar als ik mij slecht voel in mijn eentje voel ik mij ook automatisch slecht bij hem, en dan ben ik bang dat dat komt omdat mijn gevoelens voor hem zijn verzwakt en ik mij niet helemaal kan geven in deze relatie. Ik wil hier niet met hem over praten omdat hij mij hier niet bij kan helpen. Ik maak hem dan alleen bang en onzeker en het ergste is, is dat ik hem geen bevestiging kan geven als hij vraagt of het goed zit. Ik weet dat het goed zou moeten zitten maar zo ervaar ik het niet. Het is alleen voor mij nog steeds niet duidelijk of dat dan door mij zelf en mijn gedachtes komt, of omdat mijn gedachtes daar zijn omdat ze wel een betekenis hebben en ik oprecht minder voor hem voel en weer alleen moet zijn. Ik ben echt heel bang dat ik het op deze manier verpest voor mij zelf, dat ik op een gegeven moment tegen hem zeg dat ik het niet meer trek om met deze gedachten te leven en er daardoor voor kies om ermee te stoppen omdat die gedachte dan zou weg gaan. Soms is het moeilijk uit te leggen wat ik nou precies denk en voel maar hier staat het wel duidelijk. Ik hoop natuurlijk het aller liefst dat ik er weer van overtuigd word dat ik echt bij hem wil zijn. Het feit dat ik die overtuiging niet voel ( misschien door angst) maakt dat ik erg aan het twijfelen ben over wat nou echt is en wat niet. Maar aan de andere kant wat stefanie beschrijft is ook erg waar. Als deze gedachte echt waar was zou ik er niet zo erg mee zitten als nu. Een erg lang verhaal. Ook ik praat hier met niemand anders over behalve mijn psycholoog. Ik heb hier nou al bijna een jaar last van en ik zie het alleen nog maar slechter worden. Ik hoop op goede tips want met de tips die ik hem gekregen kan ik weinig mee. Groetjes Marit |
|
![]() |
|
Marit
Nieuw lid
Berichtopties
Quote Beantwoord
Geplaatst op: 20 Mar 2013 om 8:54pm |
|
Hoe gaat het nu met jou Stephanie? Ben je er al vanaf? Zie mijn bericht hier boven.
|
|
![]() |
|
Rene
Nieuw lid
Lid geworden: 14 Mar 2011 Online status: Offline Berichten: 2 |
Berichtopties
Quote Beantwoord
Geplaatst op: 16 May 2013 om 12:51pm |
|
Reactie op mijn eigen Topic.
Twee jaar na dato reageer ik op mijn eigen topic. Hoe gaat het met de mensen, die later op mijn topic hebben gereageerd? Ik ben benieuwd of jullie van de gedachten en dergelijk af zijn gekomen. Bij mij is het probleem, zoals ik beschreef terug en weet echt niet hoe ik ervanaf moet komen. Ik wil niet meer naar een psycholoog, daar heb ik genoeg rondgelopen en medicatie is voor mij een snoepje geworden. Ik ben benieuwd naar jullie tips. Groetjes René |
|
![]() |
|
Marit
Nieuw lid
Berichtopties
Quote Beantwoord
Geplaatst op: 16 May 2013 om 5:04pm |
|
Hoi René,
Met mij ging het stukken beter maar de laatste tijd heb ik nogal de neiging om terug te vallen in mijn oude denk patroon. Dat komt denk ik doordat ik het erg druk heb de laatste tijd en ik verwacht ook dat als ik zomervakantie heb dat het dan minder wordt. Het gaat alleen wel stukken beter dan toen ik hier deze brief poste dus ik probeer positief te blijven. Ik heb met mijn psycholoog jou gedachte besproken omdat ik het een interessante vond. Hij is eigenlijk hetzelfde als die van iedereen, Het lijkt wel alsof we iets zo graag niet willen dat we onzelf er onzeker door maken door het toch te overdenken. Wat mij heeft geholpen is dat overdenken te stoppen. Je lost er helemaal niets mee op. Onthoud dat het denken geen waarheid is alleen maar omdat jij een gevoel daarbij hebt. Super makkelijk om dit allemaal te typen maar zelf zit ik er ook nog elke dag mee in gevecht. Ik heb allemaal tips op een blaadje staan die ik van mijn psycholoog heb, tips en uitleg. Mocht je behoefte hebben dan typ ik dat wel voor je uit. Ik hoop dat het snel beter met je gaat en dit alleen beschouwd als even een terugval. Zelf zit ik er ook in en het roept een wanhopig gevoel op. Probeer niet in die sleur mee te gaan en blijf doen wat je deed. Groetjes Marit |
|
![]() |
|
Beantwoord
|
| Ga naar forum | Forumrechten ![]() u kunt geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum u kunt geen antwoorden plaatsen in dit forum u kunt geen berichten verwijderen in dit forum u kunt geen berichten bewerken in dit forum u kunt geen enquêtes creëren in dit forum u kunt geen stemmen in enquêtes in dit forum |