Realiteitsprobleem |
Beantwoord
|
| Schrijver | |
doeidoei
Nieuw lid
Lid geworden: 01 Apr 2012 Online status: Offline Berichten: 1 |
Berichtopties
Quote Beantwoord
Onderwerp: RealiteitsprobleemGeplaatst op: 01 Apr 2012 om 10:48pm |
|
hee ik ben 21 jaar oud en heb wel eens drugs gebruikt, goede en slechte ervaringen beter gezegd. Vanaf mn 16 rookte ik wel eens hasj en verder eigenlijk niks. Ik heb afgelopen zomer voor het eerst paddo's genomen, te veel bleek achteraf en kreeg een badtrip met allerlei rare gedachtes over dat de wereld nep was enz..engste ervaring uit mn hele leven, die gedachtes zijn weggevaagd en had nergens last van.
Toch heb ik een aantal maanden terug Xtc geprobeerd en beviel heel goed. Toen wat later ook maar hasj geprobeerd en viel ook prima. Alleen heb ik vorige week xtc gebruikt en wat hasj gerookt. Daarnaast ook veel dagen utigeweest en alcohol drinken. Ik was dus al niet in de beste staat van doen. Maar sinds laatste keer hasj roken en daarna veel drinken, voel ik me anders. Ik heb het gevoel dat ik realiteit niet meer snap, 't voelt raar met met mensen om me heen te praten, het gevoel dat ik verandert ben,..alsof ik niet helemaal zelf alles doe en zeg. Na wat onderzoek vond ik het op dissociatie of derealisatie lijken.. Ik zie verder geen dingen die er niet zijn, alleen als iets onverwachts gebeurd ben ik wel bang dat ik soms gek wordt..t lijkt me misschien een beetje op hoe ik me voelde toen na die badtrip van paddo's, maar ik hoop dat deze gevoelens en gedachten weg slijten net als na de badtrip. Ik zal wel sowieso nooit meer hasj roken omdat het geestverruimend is, en ik ben er nu wel achter dat ik geestelijke niet zo heel sterk ben. Heef iemand hier ervaring mee? Of een idee wat ik ermee moet? Als ik alleen ben heb ik er eigenlijk geen last van, of als ik bezig ben..maar met mensen om me heen wel, en als ik ga nadenken , denk ik veel te veel. Groetjes van een jongen
|
|
|
Sky is the limit
|
|
![]() |
|
EDIT
Nieuw lid
Lid geworden: 08 Oct 2010 Online status: Offline Berichten: 66 |
Berichtopties
Quote Beantwoord
Geplaatst op: 02 Apr 2012 om 12:49pm |
|
Dag jongen,
Welkom bij nietgek.nl en bedankt voor je bericht op ons forum!
We vinden je titel 'realiteitsprobleem' erg pakkend, deze geeft goed weer waar jij op dit moment mee te maken hebt.
Uit je bericht lezen we dat je je sinds de laatste keer hasj + alcohol anders voelt dan anders. En dat je klachten vreemd op je over komen, alsof je soms niet helemaal jezelf bent. Je denkt dan veel te veel na en bent anders in contact met mensen. Je vraagt je af wat je ermee moet en hoe het over gaat.
Ik ben benieuwd wat andere forumbezoekers je kunnen vertellen. Uit hun eigen ervaring of omdat ze het bijvoorbeeld in omgeving hebben meegemaakt.
Als hulpverlener wil ik je in ieder geval zeggen dat ik respect hebt voor de manier waarop je met je klachten omgaat! Besluiten om geen hasj meer te roken is na deze ervaring super verstandig. En goed ook dat je onderzoek hebt gedaan naar de oorzaak en verklaring van je klachten. We zijn benieuwd hoe jij de informatie over dissociate en derealisatie gevonden hebt!
Het is voor ons moeilijk om nu te zeggen wat er precies aan de hand is en of het vanzelf over gaat, daarvoor is meer informatie nodig. Heb je er weleens over nagedacht om je ervaringen met een deskundige te bespreken? Bijvoorbeeld met je huisarts? Of met collega's op onze helpdesk? Zij hebben veel ervaring op dit gebied en zijn per e-mail en telefoon op werkdagen te bereiken.
Nogmaals bedankt voor je bericht en succes!
Sven van EDIT
|
|
![]() |
|
Beantwoord
|
| Ga naar forum | Forumrechten ![]() u kunt geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum u kunt geen antwoorden plaatsen in dit forum u kunt geen berichten verwijderen in dit forum u kunt geen berichten bewerken in dit forum u kunt geen enquêtes creëren in dit forum u kunt geen stemmen in enquêtes in dit forum |